Άλιμος και συγκοινωνία σε αντίθετες πορείες

2014-04-12 10:16

Ένα από τα πλέον σημαντικά και άλυτα προβλήματα του Δήμου μας είναι ο κακός συγκοινωνιακός σχεδιασμός. Κοινώς, η ύπαρξη αρκετών λεωφορειακών γραμμών, που όμως δεν εξυπηρετούν.

Ιδιαίτερα από  τον Ιούλιο του 2013 το πρόβλημα φάνηκε εντονότερο, καθώς το μετρό έφτασε πλέον στο δήμος μας, αλλά η πρόσβαση σε αυτό με κάποιο λεωφορείο καθίσταται πολυτέλεια.

Η αδιαφορία του Δήμου δεν έγκειται μόνο στο γεγονός ότι δεν υπάρχει όπως σε άλλους δήμους δημοτική συγκοινωνία, αλλά κυρίως στο ότι δεν πιέζει τον ΟΑΣΑ ούτε παρουσιάζει γνωμοδοτικά μία σοβαρή μελέτη για να συμπεριληφθεί στα σχέδια του οργανισμού.

Πρώτη φορά που αυτό έγινε αντιληπτό, ήταν το χειμώνα του 2011 με την αδράνεια του δήμου στο σταμάτημα της γραμμής 113, που ναι μεν ακολουθούσε μία μη συμφέρουσα διαδρομή, αλλά δεν προέβαλλε κάποια αντιπρόταση ο δήμος για να διατηρηθεί και να εξυπηρετεί καλύτερα. Το καλοκαίρι του 2011 για πολύ μικρό χρονικό διάστημα σταμάτησε η διέλευση της γραμμής 141 που κατόπιν διαμαρτυριών των συλλόγων και της αντιπολίτευσης επανήλθε (και ξανακόπηκε πριν 9 μήνες) και μόνιμα η διέλευση της γραμμής Β2 από την Αλίμου, χωρίς κάποιος να κατανοεί το σκεπτικό της αλλαγής διαδρομής με έναρξη αντί του αμαξοστασίου, το παλαιό δυτικό αεροδρόμιο, αφού κατεβαίνοντας την Αλίμου το Β2 εξυπηρετούσε πολλούς.

Το αποκορύφωμα της αδιαφορίας ήταν η απουσία κάθε παρέμβασης του Δήμου για το θέμα, μετά τη διέλευση του ΜΕΤΡΟ από τον Άλιμο.

Η λεωφορειακή γραμμή 101 εξυπηρετεί ελάχιστα, καθώς δεν φέρνει από το ΜΕΤΡΟ κατευθείαν τους πολίτες, αποκλείει τους κατοίκους πέριξ της λεωφόρου Θεομήτορος που δεν είναι δυνατόν να κάνουν το γύρο του Καλαμακίου μέχρι να κατέβουν στο σταθμό και εξαιτίας της τεράστιας διαδρομής, έχει τεράστιο χρόνο αναμονής.

Επίσης, η γραμμή 142 πηγαίνει τον κόσμο του Αλίμου έναν σταθμό πίσω, αυτό της Αργυρούπολης!!

Τα πράγματα βέβαια, γίνονται κωμικά αφού η απάντηση πολλών από τη νυν διοίκηση είναι πως έχουμε 4 λεωφορειακές γραμμές ( 141-142-101-109) κι ότι ο Δήμαρχος συλλέγει e mails για να στείλει τα παράπονα συνολικά στον ΟΑΣΑ. (Δεν νομίζω να λειτουργεί κατά τον ίδιο τρόπο ο 2ος καλύτερος δήμαρχος στην Ευρώπη στο γειτονικό δήμο Παλαιού Φαλήρου κύριος Χατζηδάκης).

Είναι σαφές ότι, ναι, οι γραμμές είναι τέσσερεις αλλά ο σχεδιασμός τους απογοητευτικός και αναποτελεσματικός.

 

 

Ο Άλιμος χρειάζεται   (ενδεικτικές δικές μου προτάσεις):

·         Σύνδεση της αγοράς Θουκυδίδου με την αγορά Δωδεκανήσου (διαμέσου Καλαμακίου και Θεομήτορος) κι από εκεί με το μετρό

·         Μία λεωφορειακή γραμμή να συνδέει την παραλία με το Άνω Καλαμάκι διαμέσου της Αλίμου και της Κυθηρίων

·         Μία λεωφορειακή γραμμή να συνεχίσει να πηγαίνει στη Δάφνη αλλά να κατεβαίνει όπως παλιά την Αλίμου για σύνδεση των περιοχών πέριξ της μεγάλης λεωφόρου με την παραλία και την αγορά Θουκυδίδου

·         Μικρή διαφοροποίηση της γραμμής 109 με αφετηρία τον Παλαιό Άλιμο και τερματικό σταθμό το μετρό της Ηλιούπολης για πιο συχνά δρομολόγια.

Τα όποια κενά για την Αργυρούπολη και το Ελληνικό μπορούν να διορθωθούν με μία επέκταση του 109 που θα εκτελεί βοηθητικό συγκοινωνιακό έργο πλέον και την διαφοροποίηση της γραμμής 155 με αφετηρία το σταθμό μετρό Αργυρούπολη.

Ο συνδυασμός ΆΛΙΜΟΣ ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ ασχολήθηκε ενδελεχώς με το ζήτημα. Με πρωτοβουλία του επικεφαλής του συνδυασμού Νίκου Τσαμπαρλή, οργανώθηκε το Σεπτέμβριο του 2013 συνάντηση με ουσιαστική συζήτηση όλων των φορέων του δήμου και αντηλλάγησαν απόψεις για την βελτίωση της υφιστάμενης δομής των συγκοινωνιών στο δήμο μας. Μετά από αυτό, συντάχθηκε επιστολή διαμαρτυρίας για το θέμα των συγκοινωνιών και μετά από μέρες την 1η Οκτωβρίου του 2013 πραγματοποιήθηκε συνάντηση με επικεφαλής το Νίκο Τσαμπαρλή  κι εκπροσώπους φορέων. Η συζήτηση διεξήχθη σε φιλικό κλίμα και διαφάνηκε πως ο ΟΑΣΑ επιθυμεί τις ιδέες των τοπικών κοινωνιών πράγμα που δείχνει έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς του δήμου προς τον οργανισμό. Το θέμα των συγκοινωνιών κατόπιν πίεσης του συνδυασμού έφτασε να γίνει κι ερώτηση στο κοινοβούλιο.

Η απάντηση του δήμου; Η δημιουργία e mail παραπόνων ! ! ! !

Ολοκληρώνοντας, γίνεται αντιληπτό πως η Διοίκηση ενός Δήμου δεν είναι πάντα ζήτημα πολλών χρημάτων ή εξαιρετικών ικανοτήτων αλλά ζήτημα κοινής λογικής και κυρίως διάθεσης ενασχόλησης. Δεν είναι δυνατόν, με στάση μετρό στην πόλη μας την εποχή που ζούμε, που οι πολίτες αναζητούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η διαδρομή μέχρι το μετρό να φαντάζει όνειρο.

Χρειάζεται μεράκι, διάθεση, κοινή λογική και συνεννόηση με τους φορείς και το κράτος για να αντιμετωπίζονται τα θέματα γρήγορα κι αποτελεσματικά.

Μόνο έτσι, θα κάνουμε τον Άλιμο όλοι Μαζί, την πόλη που ονειρευόμαστε!